In 2015 kochten gemiddeld 6,8 miljoen Belgen met 81 miljoen aankoopverrichtingen voor 8,241 miljard Euro aan online goederen en diensten. In Nederland werden in 2015 142 miljoen online aankopen gedaan voor een totaalbedrag van 16,07 miljard Euro.

“Deze cijfers tonen aan dat België op het vlak van e-commerce een gigantische inhaalbeweging achter de rug heeft. We bevinden ons intussen in de betere Europese middenmoot en laten dus al heel wat Europese landen achter ons,” legt Patricia Ceysens, voorzitster van BeCommerce, uit.

BeCommerce Infographic2015Q1Q4

75% van de Belgische bevolking van 15 jaar of ouder heeft dit kwartaal online gewinkeld. In dit vierde kwartaal werd er 2,17 miljard euro online gespendeerd. In totaal staan er 22,35 miljoen online aankopen op de teller. Daarbij gaf de consument gemiddeld 97 euro uit per online aankoop. “De Belgische e-commerce kent een sterke groei die jaar na jaar aanhoudt, en die naar verwachting ook verder zal blijven aanhouden,” vult Patricia Ceysens aan.

15% van alle uitgaven van het vierde kwartaal voor producten en diensten werd online gespendeerd. Opvallend is wel dat e-commerce verantwoordelijk is voor slechts 8% van de totale uitgaven als het gaat om de aankoop van een product, terwijl de meerderheid van de diensten (60%) op het internet gekocht worden.

Lees het volledige artikel op BeCommerce

In Nederland werden in 2015 142 miljoen online aankopen gedaan voor een totaalbedrag van 16,07 miljard Euro, een groei met 17,4% tov 2014, zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, die het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland voert.

Vestigingen

Hoofdzetel
Rue du chemin de fer, 10
B-1350 Orp - Jauche
+32 496 12 62 08
info@clouderp.be
Training & Verkoop
Culliganlaan 1B
B-1831 Diegem
+32 472 82 06 96
sales@clouderp.be

Over ons

Met een werkervaring in e-business sinds de jaren 90 begrijpen we wat werkt, wat niet werkt en wat groei drijft. Ons doel is om onze klanten hun business model te helpen ontwikkelen, om in elke markt en elk kanaal effectief te zijn.

CloudERP helpt u om B2B en B2C klanten deskundig te bereiken in elk kanaal waar ze actief zijn. Door onze expertise in Product Information Management (PIM), kunnen we de juiste fundamenten voor een omni-channel aanwezigheid te creëren, inclusief print. Dit geeft de e-commerce oplossing die merkbeleving realiseert en succesvolle verkoop mogelijk maakt.